Sabtu, 27 Februari 2010

perjalanan hari ini !!

hari ini yaitu tanggal 27 februari 2010 ..
gue dan teman* gue sepakat buat ke MEGA MAL !!
hmmmmmm , mungkin juga bisa di bilang hari ini adalah hari yang gue tunggu* !!

nah , kan pas pertama gue masuk mall gue ketemu sama teman gue !!
namanya RIFQAH .. ya udah kita berdua langsung juju poto box .. hahahahaha :))

habis itu teman gue sms ,, katanya dia udah sampai mall ..
ya udah gue bilang aja samperin gue di tempat poto box ..
ehm , setelah lama* nunggu ,, kok gak nyamperin yah ??
yaa udah , gue dan teman gue pun sepakat buat nyamperin dia !!

ternyata dia datang bersama kakak dan cowok kakaknya ..
hahahaha ..
nama teman gue yang 1 ini adalah HILWA !!

lalu kami bertiga ke amazon buat karoke !!
hahahahaha , nyanyi* lah kite tuh kan !!
haa , saye tuh ngajak runika buat datang juga ke mall ..
habis itu ape agik ye ??

haa , habis itu kan selesai keluar dari amazone tuh .. sii hilwa tuh pake acara nijak sendal nye rifqah .. dah lah putos langsung budak tuu !!
hmmm , tak kan pulak kite nak beli lem gile di hypermart tuh kan ??
hahaha , jadi kite bertige nih ke matahari lah buat nyari sendal rifqah tuh !!

baleeeeee , sendalnye ..
sendal jepit 35.900 kalau tak salah ..
kalau tak salah lah !!
hahahaha ..

kate rifqah bilang gini aa "kalau hilwa ndak nijak sendal kamek nih , mane mungkin kamek beli sendal agek !! pastinye pun kamek masih make sendal itu tuh !! uuuuuuh sii hilwa tuh !!"
hahahahaha , kalau hilwa apelah reaksi nye ??
mao tau ndak ??

die santai jak .. macam orang tak bedose !!
pasang muke tak besalah !!
hahahaha :))
dasar IWWODT !!

ape agek yye ??


oh yye , habes itu kite jalan* .. beli minoman di cristal bar !!
eh pas aku nak naek eskalator tuh ketemu pulak same oggie !!

dah lah kan , beli lah kite nih .. sambil nunggu tuh ..
saye bertanya dalam hati !!
maneeee sii runrun tuh yye ??
ngapeeeeeee budak tuh tak datang* ..

dah lah kan , habis itu ketemu pulak henggar !!
maaaak eeee saye bilang cam tuu !! banyak benar gak ketemu kawan* fesbuk nih !!
hahahaha ..

habis itu pas udah selesai makan ..
datang pulak aulia intan same tata same ena !!
iiiich , sii lia tuh sombong !!
bukan nak nyape atau negor kite !!
masih baek gak sii tata aku liat ee .. tadak die sombong !!

dah lah kan , selesai makan nih kite bingong nak nyarek minoman ape !!
dah lah mahal* budak tuh !! dah lah kite beli aek puteh bagi bedua rifqah jak ..
soalnye sii hilwa tuh nyusol kakak ee yang lagi makan di pitza hut !!
hahaha ..

hmmmmm , tak lama kite balek agek kan di tempat itu tuh !!
ngeliat sii aulia , tata same kawan* nye tak ade negor kite !!
ya allah , biasenye die tadak kayak gitu bah !!
SOMBONG !!

dah lah kan , tak lama aku nih ngerase risih !!
jadi kita pergi ke amazone deh buat foto disana ..
hahahah ..

tak lama hasilnye tuh kite cetak di tempat foto box dekat fun station !!
hmmm , aku ketemu sama orang yang fesbuknya " Aku Eda Si Peri Kecil " kalau gak salah aku sih itu fesbuknya !! kakaknya pipin si pipon ..
hehehe ..

tak lama , kite nih ke bassman atas !!
eh panas pulak , dah lah kan tak jadi !!

kite masok agek dalam mall tuh !!
kite beli ape tuh yye namenye ?? yang buah nanti tuh di kasih coklat atasnye !!
haaa , itu lah die !! enak kauuuu !!
hahahaha ,,

habis itu kite ke KFC !! buat beli goceng !! haha ..
kali ini sii rifqah yang ngajak ..
ya udah , aku turutin aja .. hahahaha :))

sambil tak buat ngape* .. sii rifqah tuh buka fesbuk kan ..
eh ade cowok yang ngeadd die ..
namenye ismail knight !!
rupenye sii muhammad teman SD aku dulu !!

ya allah , die berubah yye ..
mukenye agak ganteng !!
hahahahahha :)

hilwa jak kayaknye nakser same ma'el !!
hahahahah ..

habis itu hilwa di jemput !!
ua udah sisa aku sama rifqah ..
aku sama dia ke mushola buat sholat dulu !!
[secara kami kan anak sholehah , rajin sholat , rajin menabung] hahahaha :)

selesai sholat kite foto box agek di amazon !!
habis foto box aku dan dia jalan ..
hmmmmm , sepertinya aku ketemu sama seseorang yg sering banget nyapa aku di fesbuk !!
anak spanta temannya dena !!

apakah itu dia ??
selalu itu yang aku tanya*kan dalam hati !!

tak lama , rifqah pun beli kentang goreng itu loo yang sering orang* beli !!
hmmm , saking laparnya juga yah aku cicip aja !!
hahahaha :))

gak lama kemudian waktu udah jam 16.55 ..
waktunya pulang ke rumah !!
hahaha :))

kalau rifqah mah dia masih di mall ..
ckckckkckc , hahahaha ..

udah deh .. begitu ceritanya !!
hehehehe ..